ERP Comarch Optima

ERP Comarch Optima

Comarch OPT!MA to program stworzony z myślą o rynku małych i średnich firm działających w różnych branżach. Zawiera kilkanaście zintegrowanych (pracujących na jednej bazie danych) aplikacji-modułów obsługujących różne obszary działalności przedsiębiorstwa.
Comarch OPT!MA znajduje wykorzystanie:

  • w małych firmach, potrzebujących obsłużyć podstawową działalność, tj. fakturowanie, prowadzenie książki przychodów i rozchodów, rozliczenie z urzędami (Pakiety linii START dla małych firm),
  • obsługuje zaawansowane procesy biznesowe średnich przedsiębiorstw.

To potrzeba klienta decyduje o tym, jakie funkcjonalności programu będzie wykorzystywał w swojej pracy. W każdym momencie możliwe jest rozszerzenie instalacji o kolejne aplikacje. Dodatkowym atutem jest możliwość pracy na programie wynajmowanym od producenta w ramach usługi Comarch iOPT!MA24. Użytkownik otrzymuje dostęp do wybranych funkcjonalności przez Internet, a program i dane są przechowywane w nowoczesnym i w pełni zabezpieczonym Centrum Danych Comarch.

Comarch OPT!MA usprawnia działanie firmy w kluczowych dla jej poprawnego funkcjonowania i rozwoju obszarach: Handel i usługi, Zarządzanie, Księgowość, rozliczenia i kadry. Program posiada także bogaty zestaw narzędzi dedykowanych dla biur rachunkowych.

I. Księgowość, rozliczenia i kadry

Rzetelne prowadzenie księgowości i finansów, obsługa kadrowa i płacowa oraz ewidencja środków trwałych w Comarch OPT!MA zapewnione są dzięki modułom:

  • Księga Podatkowa
  • Księga Handlowa
  • Kasa/Bank
  • Płace i Kadry
  • Środki trwałe

Moduły te charakteryzują się przede wszystkim prostą obsługą i niezawodnością działania oraz bieżącą aktualizacją pod względem zmieniających się przepisów.

Księga Podatkowa zapewnia pełną obsługę uproszczonej ewidencji księgowej - na zasadach ogólnych, tzw. Księga Przychodów i Rozchodów. Księga Handlowa to narzędzie przeznaczone dla firm prowadzących pełną księgowość, zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości. Użytkowanie aktualnych wersji oprogramowania Comarch gwarantuje prowadzenie księgowości i spraw kadrowo-płacowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, a także wykorzystując: aktualne stawki podatkowe, wzory deklaracji, mechanizmy rozliczeń oraz wiele innych elementów zależnych od aktualnych przepisów. Zastosowane narzędzia, jak np. schematy księgowe umożliwiające automatyczne, bezbłędne księgowanie dokumentów, czy też narzędzia importu aktualnych wskaźników księgowych i płacowych – sprawiają, że praca w dziale księgowym firmy przebiega sprawnie, a możliwość powstania błędów jest zminimalizowana.

 W celu lepszego obsłużenia procesów zachodzących w biurach rachunkowych, stworzone zostały specjalne moduły w wersji BR. Umożliwiają one kompleksową obsługę wielu klientów oraz usprawniają kontakt na linii klient-biuro.

II. Handel i usługi

Działalność firmy oparta na sprzedaży towarów lub świadczeniu usług, jest wspierana przez program Comarch OPT!MA poprzez moduły:

  • Faktury
  • Handel
  • iSklep24
  • Detal
  • Serwis

Moduły te obsługują wszelkie procesy występujące w firmach handlowo usługowych, dzięki funkcjonalnościom dostosowanym do potrzeb firm o tym profilu. Wprowadzone funkcje zwiększają efektywność pracy i przyspieszają wykonywanie różnorodnych czynności, czego efektem jest zmniejszenie kosztów firmy.

Moduł Faktury wykorzystywany w działalności handlowej lub usługowej, ułatwia generowanie dokumentów handlowych (faktur, paragonów), powstających w wyniku transakcji kupna/sprzedaży. Zapewnia także pełną ewidencję kontrahentów oraz umożliwia tworzenie cenników. Dla firm prowadzących magazyn przygotowana została aplikacja Comarch OPT!MA Handel, która zapewnia pełną obsługę magazynów, a także usprawnia sprzedaż, od wystawiania faktur, przez tworzenie zamówień u dostawców i rezerwację towarów dla odbiorców. Pełna automatyzacja tworzenia dokumentów handlowych i magazynowych eliminuje możliwość wystąpienia pomyłki podczas wprowadzania danych na dokument. Natomiast rozszerzona wersja Comarch OPT!MA Handel Plus pozwala także m.in. szczegółowo kontrolować stany magazynowe oraz zarządzać dostawami towarów, a także współpracuje z aplikacją obsługującą sprzedaż mobilną - Comarch Mobile.

Comarch OPT!MA została zintegrowana z narzędziem umożliwiającym prowadzenie sprzedaży w Internecie – Comarch iSklep24. Dzięki pracy na wspólnej bazie danych narzędzie pozwala w prosty sposób na stworzenie sklepu internetowego bazującego na danych towarowych, zawartych w modułach handlowych programu Comarch OPT!MA. Klienci Comarch iSklep24 otrzymują dodatkowo możliwość promocji swojego sklepu (tuz po jego stworzeniu) w serwisie iMall24 - pierwszej w Polsce internetowej galerii handlowej stworzonej przez producenta oprogramowania.

Dla sprzedaży bezpośredniej i obsługi klientów detalicznych na stanowiskach kasowych przygotowany został moduł Detal. Dzięki specjalnie zaprojektowanym funkcjom modułu oraz dostosowaniu go do indywidualnych preferencji kasjera, pracownik obsługujący stoisko ma do dyspozycji ergonomiczne narzędzie, które pozwala na łatwiejszą i szybszą obsługę klientów.